همه چیز درباره جراحی پلاستیک

تناسب اندام با عمل لیپوماتیک

همه چیز درباره جراحی پلاستیک

تناسب اندام با عمل لیپوماتیک

چاقی شاید بزرگترین مشکل قرن باشد ، مصرف غذای چرب و نبود تحرک باعث چاقی شده است.این چاقی عمدتا در نواحی شکم ، پهلوها ، داخل و خارج رانها می باشد. خانم ها چون به تناسب اندام خود بسیار اهمیت می دهند از بروز چاقی ها بسیار شاکی هستند . در حال حاضر می توان چاقی ها را با جدیدترین متدهای درمان چاقی ، لیپوماتیک اینفراسونیک درمان کرد. امروزه لاغری و تناسب اندام با استفاده از لیپوماتیک، به عنوان یک روش سریع و بی خطر رایج است.

در بین تمامی روشهای درمان چاقی عمل لیپوماتیک با توجه به مکانیزم خوب دستگاه (هوشمند بودن سر کانولای دستگاه ) و همچنین عملکرد فوق العاده ان مورد
توجه بیشتر پزشکان متخصص وهمچنین مراجعان محترم قرار گرفته است که این روش توسط پزشکان با تجربه نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته است.

  • ۰
  • ۰

پروتز سینه یک شکل سنتی مصنوعی است. عموما پروتز سینه برای خانم ها

، کاربرد زیبایی دارد ولی گاهی نیز،  برخی از افراد مجبور به استفاده از پروتز سینه می شوند. 


تصمیم به استفاده از پروتز سینه یک تصمیم بسیار شخصی است و بر اساس سلیقه، خواسته و سبک زندگی افراد و... می باشد. 

گاهی خانم ها برای بازسازی سینه در اثر بیماری هایی مثل سرطان سینه نیاز به استفاده از پروتز پیدا می کنند. 

گاهی نیز صرفا جهت بزرگ تر شدن و زیباتر شدن اندام ها به دنبال استفاده از پروتز هستند.


- انواع پروتز سینه


در یک تقسیم بندی کلی پروتز های سینه به دو دسته ی موقتی و دائمی تقسیم می شوند.

پروتز های موقت که عموما در خارج از کشور رواج بیشتری دارند؛ محصولاتی هستند که در فروشگاه ها به فروش می رسند و به شکل و فرم سینه هستند و در اشکال،اندازه ها و رنگهای مختلفی می باشند. نحوه استفاده از آنها نیز به کمک سینه بند می باشد.

و پروتز های دائمی همان چیزیست که در کشور ما تحت عنوان پروتز سینه شناخته شده است و از طریق جراحی در بافت بدن قرار می گیرد.





- پروتز موقت


پروتز موقت ، یک شیء نرم و سبک است که در داخل لباس یا داخل سینه بند قرار می گیرد. 


- پروتز دائمی


پروتز دائمی در ظاهر، وزن و حتی لمس شبیه به یک سینه ی طبیعی است.

معمولا پروتز ها از جنس سیلیکون ساخته می شوند.

شاید در ابتدا، بعد از انجام این عمل فرد مقداری احساس سنگینی در سینه ها کند. ولی به مرور برایش عادی می شود . 


اگر تمایل به انجام پروتز سینه دارید؛ توصیه می شود حتما به متخصین با تجربه در این حوزه مراجعه کنید . 

جراح متخصص ماهر علاوه بر اینکه به خوبی می داند چگونه پروتز را به بهترین شکل در بدن شما جای دهد، بهترین نوع پروتز را به شما توصیه خواهد کرد . 


علاوه بر این نحوه درست مراقبت های بعد از عمل را به شما آموزش خواهد داد. 


بعد از جراحی پروتز سینه توصیه می شود همسرتان یا یکی از نزدیکان در کنارتان باشند و از شما مراقبت کنند.




جراحی چانه


 آیا پروتز چانه با گذشت زمان تغییر شکل می دهد و بیمار نیاز به ترمیم یا جراحی مجدد دارد؟


 همان طور که گفتم در گذشته جراحان از ایمپلمنت های سیلیکونی استفاده می کردند. این تغییرات مشهود بود زیرا سیلیکون در اثر فشارهای احتمالی به ناحیه از محل جایگذاری خود، سر می خورد اما انواع جدید ایمپلنت یا مدپور به دلیل چسبندگی خوبی که با بافت بدن دارند معمولا از همان ابتدا که جراح توازن اولیه را برای ایمپلنت و صورت بیمار برقرار می کند، ایمپلنت از جای خود تکان نمی خورد. البته انتخاب اندازه ایمپلنت و نحوه پیچ گذاری های ظریف در ثابت ماندن این پروتز ها، اهمیت دارد و به تجربه و دانش جراح پلاستیک بستگی دارد.

▪ ممکن است ایمپلنت باعث عفونت ناحیه جایگذاری شود؟

 در صورت استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی، این امکان وجود دارد اما در انواع مدپور این احتمال کم است. البته این تذکر را هم می دهم که اگر جراح به هر دلیلی ایمپلنت مدپور را تثبیت نکرده باشد و لازم باشد با جراحی مجدد آن را جابجا کند، احتمال ایجاد چسبندگی در ناحیه بالا می رود.

 

▪ بیمار بهتر است در چه سنی برای انجام این جراحی مراجعه کند؟

 بیمار کاندید جراحی ایمپلنت چانه باید رشد فکی کاملی داشته و به مرحله تثبیت وضعیت فکی رسیده باشد. حال اگر بیمار میانسال است و با توجه به اطلاع رسانی های گسترده امروزی به این جراحی علاقه مند شده اما نمی داند که از نظر سنی کاندید مناسبی هست یا خیر باید بگویم که ما جراحان برای این جراحی حد بالای سنی را نمی بینیم اما دقت می کنیم که بیمار در وضعیت مناسبی تصمیم به این جراحی گرفته و همسر او هم نسبت به این تصمیم راضی باشد. نکته دیگر اینکه ما گاهی راه حل های جایگزینی برای پروتز داریم مثلا نمایان تر کردن چانه به کمک جراحی. به عنوان جراح راه حل های بهتر را پیشنهاد می دهیم و اجازه می دهیم بیمار با دید وسیع تری تصمیم بگیرد. زیرا بسیاری از محققان و مولفان منابع جراحی پلاستیک، معتقدند شکل دادن به بافت های بدن بیمار بهتر از وارد کردن جسم خارجی به بدن اوست.


▪ به نظر شما چرا این روزها آمار جراحی پروتز چانه اینقدر بالارفته است؟ 


عمده ترین علت را می توان در تغییر ارزش های مورد توجه برخی افراد جامعه دانست. برخی مردم، این روزها تاییدشدن و مورد توجه قرار گرفتن را در داشتن چهره مد روز می دانند که ریشه یابی و تحلیل آن در این گفت وگو نمی گنجد. مورد دوم افزایش پزشکان معدودی است که با استفاده از خلأهای قانونی به حیطه کاری پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک وارد شده اند. برای این گروه از پزشکان که تنها دوره چند جلسه ای ایمپلنت را گذرانده اند، بهترین و آسان ترین روش جلب بیمار این است که او را به گذاشتن پروتزی که شاید اصلا احتیاج نداشته باشد تشویق کنند. این افراد دانش کافی یک جراح فوق تخصص جراحی پلاستیک که راه های علمی اصلاح نواقص ظاهری بدن را می داند، ندارند. فرم دادن به اجزای بدن، علم تخصصی و تجربه لازم دارد و جراح باید بتواند ضمن ایجاد شکلی مناسب، سلامت اعصاب و دیگر بافت های ناحیه را حفظ کند.

▪ با توجه به ایمیلی که به دست ما رسیده است، اگر شخصی که فقط برای جلب توجه قصد این عمل را دارد به شما مراجعه کند چه مشاوره ای به او می دهید؟

ابتدا ارزیابی های علمی لازم را انجام می دهیم. اگر توازن های مورد تایید ما با این جراحی به هم بخورد، حتما به بیمار گوشزد می کنیم. اگر هم بیمار کاندید مناسبی باشد اما خواسته های او از این عمل علمی و منطقی نباشد، هرگز خلاف معیارهای جراحی پلاستیک عمل نخواهیم کرد. اگر فردی هم تنها برای جلب توجه خواستار این عمل است او را به روان شناس ارجاع خواهیم داد.


  • ۹۶/۱۲/۰۷
  • itman manager

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی